یزد

پنجشنبه, 9 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

اظهارات دکتر منصور شوقی در خصوص اعطای نشان به آقای دکتر محتاج اله

پروفسور دکتر منصور شوقی در خصوص اعطای نشان "نامداران هند- ایران"به آقای دکتر محتاج اله مدیریت گروه هتل های زنجیره ای مهر چنین اظهار می دارند که ترجمه آن به شرح ذیل است:  


هند و ایران تنها یک ملت نیستند بلکه آنها یک تمدن هستند.  با یکی از قدیمی ترین پیشینه های  تاریخی سرتاسر افتخار افرین.
شری نارندا مودی نخست وزیر هند اظهار میدارد:  " هند و ایران دوستان جدید ی نیستند بلکه دوستی ما قدمت تاریخی دارد."
قطعا چنین اظهارات بی غرضانه ای تحسین برانگیز است ....
جناب آقای دکتر محمد حسین محتاج اله ما این افتخار را داریم تا نشان با ارزش "نامداران هند- ایران" را به خاطر همکاری با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به شما تقدیم نمائیم.
به پاس اقدامات خالصانه شما در ترویج حسن نیت  بین  دو کشور هند و ایران.
***********************


پروفسور دکتر منصور شوقی یزدی که در هند اقامت دارند کارگردان و فیلم ساز ایرانی و سازنده مستند «کافه چای ایرانی و خانه بدوش» می باشند.
فیلم مستند کافه چای ایرانی جلوه ای از چگونگی تاثیر فرهنگ ایران در شبه قاره هند بوده است. این فیلم یکی از آثار سینمای مناسب در جهت شناساندن فرهنگ ایران زمین در شبه قاره هند قلمداد می شود.
بسیاری از افراد اطلاعات آنچنانی نسبت به جامعه ایرانیان مقیم هند و پارسیان نداشتند و این فیلم توانست نقش مهمی در زمینه آگاهی بخشی ایفا کند به طوری  که عنوان "بهترین برگزیده از نگاه مردم" را به خود اختصاص داد. مستند کافه ایرانی چای اثری است که توانسته بیش از 40 جایزه در جشنواره‌های مختلف کسب کند و این فیلم در دانشگاه‌ها نیویورک نیز به عنوان یک موضوع پژوهشی در دست محققان قرار گرفته است و  یکی از جوایز، متعلق به سازمان یونسکو می‌باشد.
از آنجایی که ساخت آثار مستند آقای شوقی بعنوان نمونه قدم نخست در بیان ثمرات حضور و تأثیرگذاری ایرانیان مقیم در جامعه هند بوده، ارائه چنین اثاری زمینه های مختلف تعاملات فرهنگی این دو کشور را آشکار تر می سازد. امید که این کارگردان و فیلم ساز بزرگ و سرشناس یزدی همچنان با خلق آثار جدید خود بتواند نقشی مناسب و درخور در اشاعه فرهنگ میان دو تمدن بزرگ مشرق زمین داشته باشد.

 

fountainhead:

دیدگاه کاربران