یزد

جمعه, 10 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

یزد محور توسعه صنعت گردشگری

یزد جهانی به عنوان بی نظیر ترین محور گردشگری ایران می تواند با جذب مضاعف توریست صنعت گردشگری ایران را متحول سازد.  


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است که متاسفانه تاکنون این صنعت از توسعه‌ای که شایسته آن می باشد؛ برخوردار نبوده‌است.
سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی یزد گفت: صنعت گردشگری صنعتی سودآور و اشتغال آفرین است که می تواند نقش پررنگ و اساسی را در صنعت یک کشور و یک منطقه ایفا کند و سبب شکوفایی اقتصاد آن شود و البته در این بین توریسم ورودی نسبت به سایر ابعاد توریسم، رونق بیشتری را برای اقتصاد کشور مقصد به ارمغان می آورد.
فاطمی در ادامه افزود: نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان با بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار می تواند شگفتی ساز گردشگری در جهان باشد به شرطی که از این مهم به درستی و با برنامه ریزی استفاده شود و این اماکن ارزشمند به فراموشی سپرده نشده و زیرساخت های لازم گردشگری آن، با بهره گیری از تجارب سایر اماکن موفق جهانی، در این عرصه فراهم شود، و در واقع تحقق شرایط مطلوب و جذب توریست در صنعت گردشگری نیازمند برنامه ریزی ها و فراهم آوردن شرایط ویژه ای است که در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان یزد قرار دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی یزد عنوان کرد: صرف داشتن اماکن جهانی و گردشگری نمی تواند این استان را در صنعت گردشگری با تحولی عظیم روبرو کند. وضعیت آثار تاریخی ملی و جهانی استان یزد به گونه ای است که نیازمند یک برنامه متفاوت در جهت حفظ، مرمت و احیای این اثار می باشد و مراحل اجرایی این برنامه در دستور کار این اداره کل می باشد. همچنین با توجه به برنامه ریزی و تحقیقات جامع صورت گرفته در قالب پایگاه ها و معاونت ها، باید در بافت تاریخی یزد فعالیتهایی را به انجام برسانیم.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای تحقق اهداف بلند گردشگری، خاطر نشان ساخت: آثاری که در حوزه میراث جهانی به ثبت می رسند در دنیا شناخته و بلد می شوند و به عنوان ارزش جهانی قلمداد شده و سبب افزایش گردشگر در آن مناطق می شود. این امر پس از ثبت جهانی یزد در این شهر نیز تا حدی تحقق یافت و اکنون  یزد به عنوان بی نظیر ترین محور گردشگری ایران مطرح است که هیچ شرایطی نمی تواند یزد را از حافظه گردشگری ایران حذف کند و بی شک این شهر تاریخی مهمترین ضلع مثلث طلایی گردشگری ایران می باشد که حفاظت از این مهم علاوه بر مسئولان، همت مردم را نیز می طلبد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش به سزایی در گردشگری استان یزد خواهد داشت؛ تصریح کرد: برنامه های تبلیغاتی متعددی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با کمک سایر نهاد ها و نگاه ویژه بخش خصوصی پیرامون این مهم فعالیت کنیم.
وی در پایان گفت:  این تبلیغات قرار نیست محدود به شهر و استان یزد باشد؛ استراتژی های خاصی فراهم گردیده است که با کمک اهالی رسانه در حوزه های مختلف اجرایی، آثار در سطح ملی و جهانی به گونه ای  شایسته به همگان معرفی شود.

 

 

fountainhead: http://www.mehrchainhotels.com/post/news/tourism+ یزد+توسعه+صنعت+گردشگری

دیدگاه کاربران