یزد

جمعه, 10 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

کاهش چشمگیر سفر گردشگران اروپایی به یزد

یزد بزرگ‌ترین ضربه را از نوسانات سیاسی و اقتصادی کشور خورد، چرا که بالاترین آمار گردشگر خارجی که عمده‌ترین آن را کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند، به یزد نسبت داده شده است.  

در پی نوسانات سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین بعد از نقض برجام، یزد به‌عنوان شهری جهانی در حوزه گردشگری دیگر مثل گذشته مورد بازدید گردشگران خارجی به ویژه گردشگران اروپایی قرار نمی‌گیرد.

ورود گردشگران خارجی به یزد در شش ماهه اول امسال ۸۰ درصد کاهش یافته است. برای شش ماهه دوم نیز ورود گردشگران به این شهر چندان مناسب پیش‎‎بینی نمی‏‏‌شود، چرا که در نیمه دوم سال گردشگران به کشورمان کمتر سفر می‌کنند.

حذف شدن یزد از بسته گردشگری برخی از تورها نیز یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای گردشگری شهر جهانی بوده است. اما تلاش‌هایی برای بازگشت یزد به آژانس‌های کوچک گردشگری می‌شود.

سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:

    متاسفانه تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ویژه نوع اروپایی آن در استان بسیار کم شده است که متناسب با اقلیم یزد باید به دنبال ارائه راهکارهایی جایگزین در این مورد باشیم.

فاطمی با بیان این که تکیه بر گردشگرانی با اقلیم مشابه مانند گردشگران عرب پاسخگوی کمبود گردشگر در یزد نخواهد بود، افزود:

    یزد، شهری کویری است و جاذبه‌هایی که بتواند منجر به جذب گردشگرانی با اقلیم مشابه با یزد مانند کشورهای مجاور ایران و گردشگرانی از کشورهای عربی شود را ندارد.

به منظور تقویت گردشگری یزد کمیته‌هایی تشکیل یافته تا بتوان برنامه‌های مدونی را برای تورهای گردشگری ارائه کرده و انواع گردشگری مانند گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و دیگر پتانسیل‌های این صنعت را توسعه داد.

تنش‌های سیاسی و اقتصادی کشور بر گردشگری یزد تاثیر منفی داشته و به دنبال خروج آمریکا از برجام صنعت گردشگری یزد رکود داشته است و عمده‌ترین گردشگران یکسال اخیر که متشکل از کشورهای اروپایی مانند آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان است کمتر از این شهر بازدید می کنند.

ایجاد تورهای بزرگ گردشگری یکی از مهم‌ترین عمل رونق گردشگری خارجی یزد خواهد بود.

سید حسین آزادی، رییس کمیسون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت:

    هر چند گردشگران اروپایی به‌صورت تک نفره و دو نفره هنوز هم به یزد سفر می‌کنند، اما تورهای بزرگ متشکل از این نوع گردشگران کمتر به یزد به‌عنوان یکی از سه ضلع مثلث طلایی گردشگری کشور سفر می‌کنند.

به عقیده وی تقویت خواهرخواندگی‌ها و شناساندن جاذبه‎‎های گردشگری یزد به دنیا در این رابطه ضروری بوده و گفت:

    هنوز یزد پس از جهانی شدن به مردم کشورمان نیز شناسانده نشده است و لازم است که مسئولان برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری یزد در تمامی جوانب همکاری کنند.

 

 

fountainhead: گردشگران اروپایی+سفر به یزد+گردشگری سلامت+گردشگری ورزشیhttp://www.mehrchainhotels.com/post/news

دیدگاه کاربران