یزد

جمعه, 10 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

حضور گردشگران خارجی در مراسم‌های عزاداری اربعین یزد

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از حضور پررنگ‌ گردشگران خارجی در مراسم‌های عزاداری اربعین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.  


سید حسن حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از حضور ۲۰۰گردشگر خارجی در ایام اربعین در یزد خبر داد و گفت : ۳۲ آیین ثبت ملی در استان یزد برای این ایام محرم و صفر وجود دارد که نخل برداری، علم برداری، کتل برداری ، پرسه زنی و هیئت های سینه زنی از جمله مهمتر‌ین آیین‌های عزاداری استان یزد است.
حسینی  با اشاره برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراسم‌ها عزاداری های مردم یزد در اربعین افزود: امسال نیز این گردشگران در مراسم سینه زنی، نخل برداری، زنجیرزنی،تعزیه، پخت غذای نذری و عزاداری اربعین شرکت کردند.
وی همچنین از حضور و کارشناسان روحانی مسلط به زبان‌های مختلف دنیا همراه با گردشگران برای پاسخ به شبهات آنها  خبر داد و گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی به زبان انگلیسی در مورد فلسفه قیام عاشورا و زیبایی‌های اسلام آماده و به گردشگران ارائه  شد.
دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به افزایش گردشگران در ایام ابعین ۹۷ در یزد گفت:گردشگران از  کشور مختلف از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، روسیه، ژاپن و تایلند در مراسم عزاداری اربعین در حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه امیر چخماق، مسجد حظیره، و مسجد جامع یزد حضور یافتند.
وی ادامه داد: این حرکت فرهنگی برای نهمین سال متوالی ازسوی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، با همکاری کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری یزد و معاونت بین‌الملل حوزه علمیه برگزار می شود.
در استان یزد بیش از ۳۶۵ حسینیه وجود دارد.

 

 

fountainhead:

دیدگاه کاربران